برای اطلاعات بیشتر و سفارش با ما تماس بگیرید .

info@istabolt.ir

02155426529 09128933861

تهیه و تولید انواع مهره کاسه نمدی

  • توسط مدیر سایت
  • 2020-10-27
  • 0 دیدگاه
  • 823 نمایش ها

مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی ، دسته ای از اتصالات است که به صورت شش گوش می باشد . یک طرف آن دارای برآمدگی است و  به صورت قوص دار طراحی شده است . درون مهره کاسه نمدی یک واشر پلاستیکی و یا از جنس تفلون استفاده میشود،که نقش قفل کننده را ایفا می کند . و باعث محکم بسته شدن ، قفل شدن و چفت شدن پیچ در مهره می شود . از مهره کاسه نمدی ، در مکان هایی که لرزش زیاد دارند نیز استفاده می شود. در زمان اتصال مهره کاسه نمدی همراه با پیچ، با بسته شدن هر چه بیشتر مهره بر روی پیچ ، وجود واشر تفلونی و یا پلاستیکی سبب افزایش اتصال شده و از باز شدن مهره خصوصا در حین لرزش جلوگیری می کند ، از این رو به مهره کاسه نمدی مهره قفلی نیز می گویند.

مهره کاسه نمدی مشابه مهره های معمولی هستند ولی ساختار کلی آنها با مهره های معمولی فرق می کند . تفاوت اصلی مهره  کاسه نمدی با مهره معمولی در سر این مهره ها می باشد که در مهره های کاسه نمدی در سر آنها یک برآمدگی وجود دارد که مانند یک واشر عمل می کند . همانطور که در بالا ذکر شد ، علاوه بر این واشر، یک واشر پلاستیکی از جنس تفلون هم در داخل مهره تعبیه شده است که باعث قفل شوندگی مهره می شود .

دنده های مهره کاسه نمدی دونوع هستند ، در مهره های میلیمتر از دنده میلی متر معمولی استفاده می شود و در  مهره های اینچی به دو دسته ( دنده ریزUNF و دنده درشت  UNC) تقسیم می شود که هر کدام کاربرد خاص و جداگانه ای دارند و در مصارف مختلفی استفاده می شوند . البته سایز های اینچی و دنده های اینچی مهره کاسه نمدی برای اتصال بر روی پیچ های استاندارد ASTM مورد استفاده قرار می گیرند.

مهره کاسه نمدی ، هم از جنس آهنی ، و هم از جنس فولادی خشکه تولید می شود . و اغلب به رنگ نقره ای ، و به صورت آبکاری شده  ، گالوانیزه سرد مصرف می شود .

 

مشخصات فنی مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی طبق استانداردهای

DIN 982

DIN 6926

DIN 985

 ISO 7040

UNI 7473

EN 10511

 ساخته می شود .

دلایل استفاده از مهره کاسه نمدی در اتصالات

مهره کاسه نمدی دارای مزایای منحصر به فردی می باشد که استفاده از آن در برخی از اتصالات همراه با مهره به عنوان اولویت اول قرار دارد .

 

 اولین و مهمترین مزیت استفاده از مهره کاسه نمدی

آب بندی بالای آن محسوب می شود . مهره کاسه نمدی با به کار بردن یک واشر از جنس پلاستیک  در داخل طراحی مکانیکی خود ، اتصال محکمی با رزوه های پیچ بر قرار کرده و بر خلاف مهره شش گوش ساده ، بر روی سطح رزوه پیچ می چسبد و سبب آب بندی مناسب اتصال پیچ و مهره می گردد .

 

 مزیت دوم استفاده از مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی با به کار بردن یک واشر از جنس پلاستیک در داخل طراحی مکانیکی خود ، اتصال محکمی با رزوه های پیچ بر قرار می کند. و بر خلاف مهره شش گوش ساده ، بر روی سطح رزوه پیچ می چسبد  و رزوه های پیچ درون واشر پلاستیکی مهره چفت می شوند ، این نوع اتصال باعث می شود که مهره با وجود لرزش هایی که در سیستم وجود دارد ، به راحتی شل نشود و اتصال پایداری را برای ما داشته باشد .

تذکر مهم برای مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی را فقط یک بار می توانیم روی پیچ ببندیم ، اگر برای بار دوم خواستیم از همان مهره کاسه نمدی که قبلا استفاده شده ، استفاده کنیم نباید انتظار اتصال محکم و آب بندی سابق را داشته باشیم چون واشر پلاستیکی با هر بار باز و بسته شدن حالت خود را از دست می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام👋
لطفا درخواست خود را ارسال بفرمایید . با تشکر
Call Now Button